Skip to content
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΗΤΟΡΙΚΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)
Hellenic Institute of Rhetorical and Communication Studies (HIRCS)
Menu
Skip to content
ΑΡΧΙΚΗ
ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ / About the Institute
About the Hellenic Institute of Rhetorical and Communication Studies (ΗΙRCS)
20.12.2023. Ανασκόπηση δράσεων Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. για το 2023
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ / Executive Committee
2o Δ.Σ. του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας
25.10.2020. Δημιουργία καναλιού στο Υοu Tube του ΙΡΕΣΕ
ΔΡΑΣΕΙΣ / Activities
ΝΕΑ / News
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ / Information
EΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. /ΗIRCS’ PUBLICATIONS
10.05.2023. Έκδοση του 2ου Ε-Βοοk του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. «Η Ρητορική του Πολέμου και της Ειρήνης» (ISBN 978-618-85245-2-1)
01.02. 2022. Συλλογικός Τόμος του ΙΡΕΣΕ «Γυναικείες Φιγούρες της Οθωμανικής Περιόδου και της Ελληνικής Επανάστασης. Η Ρητορική του Φύλου και του Αγώνα»
18.3.2020. Έκδοση ηλεκτρονικών πρακτικών 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ρητορικής (με διεθνή συμμετοχή): Η τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη: Aναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
25.5.2021. Φ. Εγγλέζου (2021) Παραγωγή αυθόρμητου λόγου μέσα από έργα τέχνης. Ρητορικές, γνωστικές και αισθητικές προεκτάσεις
Eγγλέζου, Φ. 2013β. Αγώνες αντιλογίας (debate) και επιχειρηματολογία στη διδακτική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου της γλώσσας (2013), στα πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της ΠΕΣΣ (Κόρινθος, 23-4 Νοεμβρίου 2013) με τίτλο «Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις». Τόμος 1, σσ. 114-124.
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΑΡΘΡΑ
Egglezou, F. (2020). Debate at the edge of critical pedagogy and rhetorical paedeia: Cultivating active citizens, Solsko Polje, Letnik xxx, številka 5–6, pp. 101-119
Egglezou, F. (2019). Erasmus KA2+ Project “Oxford Debates for Youths in Science Education”: The Contribution of Oxford Debates in Deeper Learning of Science.In the proceedings of the international conference «Creating Conditions for Deeper Learning in Science» (Pallini, Greece, 29-30 June 20190, pp. 117-124. Pallini:Ellinogermaniki Scholi.
Egglezou, F. (2018). Rhetorical paedeia in modern educational settings. From theory to praxis… again, Rhetoric and Communications E-Journal, 35, pp. 1-13
Εgglezou, F. (2017). Learning communications skills in the Hellenic Toastmasters Club: The Influence of Classical Rhetorical Educational Principles. In New Insights into Rhetoric and Communication (pp. 287-310). Split: Faculty of Humanities and Social Sciences.
Egglezou, F. (2016). Bakhtin’s influence: Α dialogic approach to teaching of argumentation. Journal of Mother Tongue Education, 4(1): 1-14.
Egglezou, F. (2015). A metaphorical structural model for teaching argumentative writing in a Greek elementary school, Rhetoric and Communications E-Journal, 19, pp. 1-13
Egglezou, F. (2014). Argumentative literacy and rhetorical citizenship. The case of Genetically Modified Food in the institutional setting of a Greek primary school. In Chr. Kock & L. Villadsen (eds.) Contemporary Rhetorical Citizenship (pp. 183-204). Amsterdam: Leiden University Press.
Egglezou, F. & Nakas, Th. (2014). Figures of repetition in the performance of the Italian folktale, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(1), pp. 621-633
Papadopoulou, Sm. & Egglezou, F. (2013). Teaching for thinking and rhetoric: The contribution of rhetoric to the argumentative writinng of students in a Greek elementary school. In H. Van Belle, P. Gillaerts, B. Van Gorp, D. Van de Mieroop and K. Rutten Verbal and Visual Rhetoric in a Media World (pp. 176-183). Amsterdam: Leiden University Press
Egglezou, F. (2013). Teaching the writing of argumentative genre through imitatio: a solid basis for the ‘beginner’ writers. In G. Kisicek and I.Z. Zagar (eds.) What we know about the world (pp. 301-321). Ljubljana: educational Research Institute.
Papadopoulou, Sm. & Egglezou, F. (2010). Meta-cognitive and meta-linguistic awareness of students’ knowledge on argumentation in defining the terms “argument” and “counterargument”, US-China Foreign Language, 8(7), pp. 1-12
Miller, Carolyn R. (2009). Aristotle’s «special topics» in rhetorical practice and pedagogy. Rhetoric Society Quarterly 17:1, 61-70
Kienpointner, Μanfred (1997). On the art of finding arguments. What ancient and modern masters of invention have to tell us about the «ars inveniendi». Argumentation 11, 225-236
Εκπαιδευτικό΄Πρόγραμμα εγκεκριμένο από το ΙΕΠ. Παιχνίδια ρητορικής τέχνης στο σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ… (Φωτεινή Εγγλέζου/ΙΡΕΣΕ)
14.02.2024. Πρόσκληση στο 6ο Φεστιβάλ Ρητορικής: «Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ… Μιλώντας για τις αξίες ζωής»
Eνδεικτικά Θέματα για το 2ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές πρωτοβάθμιας 2018-2019
ENΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΥ ΛΟΓΟΥ για το Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2017-2018
Τα ρητορικά αγωνίσματα στην παιδαγωγική πράξη
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ / PARTNERS
9.12.2020. Ένταξη του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. στο ερευνητικό δίκτυο «Ρητορική και Ανθρωπολογία»
Συνεργασία του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. με τη Società Nazionale Debate Italia / Eθνική ΄Ενωση Αγώνων Αντιλογίας της Ιταλίας
Ίδρυμα Λαμπράκη
Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.)
Ιnstitute of Geophysics Polish Academy of Sciences – Ινστιτούτο Γεωφυσικής Πολωνικής Ακαδημίας Επιστημών
Center for the Promotion of Science (Serbia) – Κέντρο για την Προώθηση της Επιστήμης (Σερβία)
Energia Avastuskeskus (Εσθονία)
INΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ-ΣΟΦΙΑ / INSTITUTE OF RHETORIC AND COMMUNICATIONS-SOFIA
Εκπαιδευτήρια Saint-Paul/Δελασάλ
Προγράμματα / Projects
Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα Erasmus KA2 με τίτλο: «Oxford Debates for Youths in Science Education»
08.04.2021. Tα πνευματικά προϊόντα του προγράμματος Οdyssey στο ευρωπαϊκό αποθετήριο Scientix
04.04.2021. Έκδοση πνευματικού προϊόντος 010 «Οdyssey. Καλές πρακτικές του Oxford Debate ως εκπαιδευτικού εργαλείου στην εκπαίδευση STEM»
22.03.2021. Eφαρμογή αντιλογίας (debate) στις Θετικές Επιστήμες. Βιωματικό επιμορφωτικό σεμινάριο στο πλαίσιο διάχυσης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 Odyssey: Oxfrod debates for youths in science education
23.01.2021. Hμερίδα Επιστημονικών Αγώνων Αντιλογίας Odyssey: Oxford Debates for Youths in Science Education
1.12.2020. Εκπαιδευτικό βίντεο Odyssey: «Η εξερεύνηση του διαστήματος»
24.11.2020. Εκπαιδευτικά βίντεο Οdyssey: «Πρόσβαση στο διαδίκτυο και ανάπτυξη»
23.11.2020. Bιωματικό διαδικτυακό σεμινάριο «Οdyssey» με εκπαιδευτικούς STEM
22.11.2020. Διάχυση του προγράμματος «Οdyssey» στο συνέδριο του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής
16.11.2020. Σεμινάριο διάχυσης του προγράμματος Erasmus+ KA2 «Odyssey»
13.11.2020. Eκπαιδευτικό βίντεο «Odyssey: Βιοτεχνολογία. Υγεία και Περιβάλλον»
Επιμορφωτικά σεμινάρια διάχυσης του προγράμματος Odyssey στις 16 και 23 Νοεμβρίου 2020
Eκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη Νανοτεχνολογία (Erasmus+ KA2 «Odyssey: Οxford debates»
19.10.2020. «Αγώνες αντιλογίας Οdyssey στην εκπαίδευση STEM: “Eνεργειακό Ζήτημα: Πυρηνική ενέργεια και ανανεώσιμες μορφές ενέργειας”»
20.8.2020. Παρουσίαση των on-line debates ‘Οdyssey’ σε διεθνές στρογγυλό τραπέζι ρητορικής
15.7.2020. To ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey στο portal Scientix και Scientix Digest
Τετάρτη 10.6.2020. Προκριματικοί on-line αγώνες Odyssey: Οxford debates for Youths in Science Education
5.3.2010. 5ο Webinar Odyssey: Νανοτεχνολογία-Υγεία και Περιβάλλον
4o webinar Odyssey: Παγκόσμια πρόσβαση στο διαδίκτυο και ανάπτυξη
9.1.2019. Πραγματοποίηση 3ου webinar για τη Βιοτεχνολογία (Erasmus+ KA2 Odyssey)
9.12.2019. Eκπαίδευση κριτών για τους αγώνες Οdyssey στο ΓΕΛ Φιλοθέης
30.11.2019. Guide to the STEM Discovery Week and Competition. European SchoolNet
26.11.2019. 2o Webinar Odyssey: Η εξερεύνηση του διαστήματος
Παρουσίαση του μοντέλου αντιλογίας Odyssey
12.11.2019: Επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών για τους αγώνες αντιλογίας Οdyssey (Erasmus + KA2)
22.10.2019. 1o Διαδικτυακό Μάθημα (webinar) μαθητών που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+KA2, Odyssey
#ErasmusDays: 12.10.2019. Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών του προγράμματος ODYSSEY: Οxford debates for youths in science education
Ιστοσελίδα του προγράμματος Odyssey: Oxford Debates για νέους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Odyssey: Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 Οxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Eναρκτήρια οργανωτική συνάντηση του προγράμματος Oxford Debates for Youths in Science Education
2η Διεθνής συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus KA2 «Odyssey. Oxford debates for youth in Science education»
Οdyssey: Oxford debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Κι αν επιχειρηματολογούσαμε στην τάξη για θέματα Φυσικών Επιστημών;
Erasmus KA2: Oxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής
Erasmus KA2: Oxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής
24.6.2019. Πρώτη συνάντηση με εκπαιδευτικούς του ευρωπαϊκού προγράμματος Odyssey
Εrasmus KA2 project: 3η διεθνής συνάντηση στην Εσθονία (Ταλλίν)
Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής στην Παιδαγωγική Συμβουλευτική Επιτροπή του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Odyssey
Eκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο» (Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ»
13.04.2021. Προπαρασκευαστικό σεμινάριο για το 3ο Φεστιβάλ Ρητορικής
Υλικό και αναλυτικές οδηγίες για το 3ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
09.03.2021. Πρόσκληση, οδηγίες και ενδεικτικά θέματα για το 3ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο » Δίνω Φωνή στα Δικαιώματά μου»
Συμμετοχή του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. στο καινοτόμο πρόγραμμα «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας»
Συνέδρια / Conferences
15.12.2023. Παρουσίαση του συλλογικού τόμου «Η ρητορική του πολέμου και της ειρήνης»
4 & 5 Nοεμβρίου 2022: Συνάντηση του δικτύου «Ρητορική και Ανθρωπολογία» στην Αθήνα σε συνεργασία με το Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας και Εφαρμογών, Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού της Θρησκευτικής Αγωγής της Θεολογικής Σχολής Αθήνας (ΕΚΠΑ)
23.01.2021. Hμερίδα Επιστημονικών Αγώνων Αντιλογίας Odyssey: Oxford Debates for Youths in Science Education
01.03.2021. Παρουσιάσεις των ομιλιών της Ημερίδας Αγώνων Επιστημονικής Αντιλογίας Odyssey (23.01.2021)
23.01.2021. Hμερίδα Επιστημονικών Αγώνων Αντιλογίας Odyssey: Oxford Debates for Youths in Science Education
Πρόσκληση σε διαδικτυακή Ημερίδα Επιστημονικών Αγώνων Αντιλογίας Odyssey: Oxford Debates για Νέους στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών
9-10 Φεβρουαρίου 2019. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ (με διεθνή συμμετοχή) Η τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας
O καθηγητής Ρητορικής και Επιχειρηματολογίας, Igor Ž. Žagar, επίτιμο μέλος του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.
9-2-2019. Φωτογραφίες από την πρώτη ημέρα εργασιών του Συνεδρίου «Η Τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
10-2-2019. Φωτογραφίες από τη δεύτερη ημέρα εργασιών του συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
Επιστημονική επιτροπή συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
Θεματικοί Άξονες Συνεδρίου
Πρόγραμμα Συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Εισηγητές-Εισηγήτριες
Εργαστήρια Συνεδρίου
Εγγραφή μελών
EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / COΝΤΑCT
Προγράμματα / Projects