Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τους Περιφερειακούς Ρητορικούς Αγώνες Πελοποννήσου, πραγματοποιήθηκαν σήμερα, Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, δύο επιμορφωτικές δράσεις του Ινστιτούτου Ρητορικών & Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (ΙΡΕΣΕ) με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και των μαθητών στον προτρεπτικό λόγο, τον αντίλογο και τη ρητορική τέχνη.
Η πρώτη δράση αφορούσε διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο: «Τέχνη και τακτική στην προτροπή και στον αντίλογο: Οδηγίες για εκπαιδευτικούς και κριτές ρητορικών αγώνων». Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π. & Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και την Επιστημονική-Οργανωτική Επιτροπή των Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Περιφέρειας Πελοποννήσου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (ΙΡΕΣΕ). Στόχος του ήταν η υποστήριξη των εκπαιδευτικών στον ρόλο τους ως προπονητές μαθητικών ομάδων, καθώς και η κατάρτιση των κριτών των αγώνων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αντικειμενική και ποιοτική αξιολόγηση των συμμετεχόντων.
Η δεύτερη δράση ήταν επίσης διαδικτυακή και είχε τίτλο «Η τέχνη της ρητορικής και της επικοινωνίας: Αναπτύσσοντας δεξιότητες έκφρασης και πειθούς». Η δράση διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας σε συνεργασία με την Αναστασία Γκιόκα, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κορινθίας. Επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων δημόσιας ομιλίας και επιχειρηματολογίας, ενισχύοντας τη χρήση της ρητορικής ως βασικού εργαλείου αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Εισηγήτρια των σεμιναρίων ήταν η Φωτεινή Εγγλέζου, Δρ, Πρόεδρος του ΙΡΕΣΕ.
Το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (ΙΡΕΣΕ) διατηρεί μακρόχρονη συνεργασία με τη διοργάνωση των Περιφερειακών Ρητορικών Αγώνων Πελοποννήσου (https://rhetorikoiagones.blogspot.com/), προσφέροντας επιστημονική υποστήριξη και κατάρτιση σε εκπαιδευτικούς, κριτές και διαγωνιζόμενους. Οι επιμορφωτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν επιβεβαιώνουν τη συνεχή συμβολή του στην προώθηση της ρητορικής τέχνης ως θεμελιώδους στοιχείου της παιδείας, της κριτικής σκέψης και του δημοκρατικού διαλόγου.