11.11.2024. Πρόσκληση σε προπαρασκευαστικό σεμινάριο για το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής στην Αττική

«Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ: Μιλώντας για τα παιχνίδια του χθες και του σήμερα»

Σας ενημερώνουμε ότι το  Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Α΄, Γ΄και Δ΄ Αθήνας, δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων, συνδιοργανώνουν στο 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, βιωματικό σεμινάριο την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 και ώρες  17:00- 20:15 με θέμα:

Στόχος του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με ρητορικά παιχνίδια, σύγχρονες παραλλαγές των ρητορικών προγυμνασμάτων, τη νοηματική ανάγνωση, τον αυθόρμητο λόγο και την ανταλλαγή επιχειρημάτων σε διαλογικό πλαίσιο (π.χ. ηθικά διλήμματα, η αντιλογία της γυάλας κ.ά.), που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση του προφορικού λόγου των μαθητών/-τριών και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων ζωής (life skills). Η άσκηση στην τέχνη του λόγου συντελεί στο να γνωρίσουν και να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/-ήτριες τον εαυτό τους και τον κόσμο, να εκφραστούν, να ανταλλάξουν απόψεις, να επικοινωνήσουν. Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ» υλοποιείται από το 2018.

Εισηγήτρια του βιωματικού σεμιναρίου θα είναι η κ. Φωτεινή Εγγλέζου, Εκπαιδευτικός (ΠΕ70), Δρ. της Διδακτικής της Γλώσσας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης στη ΔΙ.Π.Ε. Δ΄ Αθήνας, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)

Το σεμινάριο απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν σχετικής θεματολογίας πολιτιστικό πρόγραμμα, καθώς και να συμμετάσχουν με μαθητές και μαθήτριές τους των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης, το οποίο θα διεξαχθεί τον Μάιο του 2025.

7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης: Στο πλαίσιο του 7ου  Μαθητικού Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης η τέχνη του Λόγου θα αναδείξει τη σχέση της ρητορικής κάθε παιδιού με το παιχνίδι, έναν από τους καθοριστικούς και φυσικούς τρόπους πολύπλευρης ανάπτυξης αλλά και μάθησης. Είτε μιλάμε για παιχνίδια εξερεύνησης είτε για παιχνίδια κατασκευών, για επιτραπέζια και ομαδικά παιχνίδια ή για κινητικά και ψηφιακά παιχνίδια, το συμπέρασμα είναι ένα: Κάθε είδος παιχνιδιού έχει ξεχωριστή αξία και καλύπτει διαφορετικές ανάγκες και δεξιότητες των παιδιών. Ταυτόχρονα, τα παιχνίδια διαμορφώνουν το επικοινωνιακό πλαίσιο μέσα στο οποίο ασκείται ο παιδικός λόγος ως σκέψη και έκφραση και συντελούν στη γνωστική ανάπτυξη, την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή του Φεστιβάλ θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, ενώ θα ακολουθήσει και έγγραφο προς τα σχολεία με αναλυτικές οδηγίες συμμετοχής, για όσους εκπαιδευτικούς θα το αποφασίσουν.

Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα της επιμόρφωσης ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα λάβουν σύνδεσμο με ψηφιακό επιμορφωτικό υλικό και βεβαίωση παρακολούθησης.

Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο Βιωματικό Σεμινάριο καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους μέχρι τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 10.00 π.μ. στην ηλεκτρονική φόρμα στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://forms.gle/jGY3UibypUvU6BaD6

Ακολούθως, τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 μετά τις 10.30 π.μ. θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους με μήνυμα που θα σταλεί στη διεύθυνση  ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα έχουν δηλώσει στη σχετική φόρμα.