Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, το Ίδρυμα Λαμπράκη σχεδίασε σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.) και με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο πρόκειται να αναπτύξει σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αντικείμενο του προγράμματος είναι η σε βάθος διαπραγμάτευση ιστορικών ερωτημάτων που συνδέονται με τη σχολική αφήγηση- πεδίο συνάντησης της ακαδημαϊκής με τη δημόσια Ιστορία- για την Επανάσταση του 1821. Το πρόγραμμα προβλέπει υλοποίηση σειράς οργανωμένων εκπαιδευτικών «Δράσεων Ιστορικής Αντιλογίας» (debates) σε σχολεία όλης της χώρας, οι οποίες θα βασίζονται σε ιστορικά ερευνητικά τεκμήρια, πολυπρισματικές πηγές και επιστημονικές ερμηνείες με αξιοποίηση τεχνικών της ρητορικής στην εκπαίδευση. Αρχικά θα εφαρμοστούν ενδεικτικές δράσεις αντιλογίας από εκπαιδευτικούς και ακολούθως, από μαθητές που θα τις έχουν παρακολουθήσει και προετοιμαστεί αναλόγως, ώστε να συμμετάσχουν με τη σειρά τους σε ανάλογες δραστηριότητες.
Σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της ιστορικής-κριτικής σκέψης και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών μέσα από την ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας που βασίζεται σε ιστορικά ερευνητικά τεκμήρια (τεκμήρια, αντικρουόμενες μαρτυρίες, πολυπρισματικές πηγές, διασταύρωση, αξιολόγηση, κατανόηση, ερμηνεία) έτσι ώστε να προσεγγίζουν κριτικά την πληροφορία και να αξιοποιούν γόνιμα την ιστορική γνώση στο δημόσιο λόγο.